Hoppa till innehåll
  • Boka flyg
  • Mina resor
  • Checka in
  • Lågpriskalender
  • Destinationer
  • EuroBonus
  • Award Finder
  • Hjälp och info
SAS logotype
2025-04-09 12:46:38
  • Hjälp & information

    • Ställ en fråga
    • Kontrollera flygstatus
    • Hitta reseinfo
  • Om oss

    • SAS Group
    • Jobba på SAS
    • Punktlighet
    • Hållbarhet
    • SkyTeam
    • SAS Charter
  • Snabblänkar

    • Skräddarsy din resa
    • Bonusresor med våra partner
    • SAS for Work
    • Travel Pass
    • SAS Sport
  • Inspiration

    • Våra resmål
    • Utvalda flygresor
    • Reseinspiration
    • Stopover

Ladda ner appen

Ladda ner SAS app från App StoreLadda ner SAS app från Google Play
SAS logo
  • Användarvillkor
  • Resevillkor
  • Cookies
  • Hantera din data
  • Tillgänglighetsredogörelse

© 2025 Scandinavian Airlines System Denmark-Norway-Sweden, org.nr 902001-7720, 195 87 Stockholm

SkyTeam alliance member

Betalningsalternativ
  • Reseinfo
  • Bagage
  • Forsenat forlorat

Välkommen till vårt reseinfocenter

Hitta information om din resa med SAS genom att utforska ämnen baserat på var du befinner dig under resan.

Välj huvudkategori

  • Före resan
  • På resdagen
  • Efter din resa
  • All information

All information

  • Hantera din bokning
  • Incheckning & ombordstigning
  • Ombord
  • Våra biljettyper
  • Flyginformation
  • Bagage
  • Resa med husdjur
  • Resa med barn
  • Assistans under resan
  • På flygplatsen

Bagage

Ditt tillåtna bagage varierar baserat på biljettyp, destination och medlemsnivå i EuroBonus. När du bokar din resa kan du se vilket bagage som ingår i din biljett. Om du redan har bokat en flygresa kan du logga in på Mina resor för att se vad som ingår.

  • Handbagage
  • Incheckat bagage
  • Specialbagage
  • Föremål med restriktioner
  • Skadat bagage
  • Försenat bagage

Försenat bagage

  • Om du inte får ditt incheckade bagage när du anländer, behöver du rapportera det så snart som möjligt så att vi kan hjälpa dig att hitta det utan fördröjning. Du kan rapportera försenat bagage på flygplatsen eller online.

  • På flygplatsen rapporterar du förseningen vid servicedisken i området för bagageutlämning. Om disken inte är öppen kan du lämna in en rapport om försenat bagage online inom 7 dagar efter flygets ankomst. När du har lämnat in en rapport kan du spåra statusen för ditt bagage.

Anmäl försenat bagage

Spåra ditt bagage

Du kan spåra status för ditt försenade bagage med ditt PIR-nummer.

Kontrollera statusen för försenat bagage

Frågor och svar





Ge oss feedback!

Kontakta SAS kundservice

Om du vill kontrollera, ändra eller avboka en bokning eller lägga till tilläggstjänster är det snabbaste alternativet att logga in på Mina resor

Chatta med oss

Medellång väntetid. Vår chattbot Ture kan hjälpa dig dygnet runt med de vanligaste frågorna. Och om Ture inte kan hjälpa dig, kan du chatta med en representant.

Ring oss

Längsta väntetid. Kontakta oss genom att ringa SAS Customer Service eller vår särskilda hjälplinje för EuroBonus Guld/Diamant.